REC

Wskazówki dotyczące nagrywania, produkcji, edycji wideo i konserwacji sprzętu.

WTVID >> Wideo >  >> wideo >> Produkcja wideo

9 wskazówek dotyczących robienia filmów podróżniczych, które budzą emocje

Jakie to uczucie podróżować po świecie i robić filmy? Nathan Buck z City Video opowiada w tym artykule o kręceniu filmów podróżniczych.

Omówi kwestie związane ze sprzętem, należytą starannością i wieloma innymi ważnymi kwestiami podczas rozpoczynania projektów filmów podróżniczych.

Zabierz to, Nathanie!

Uwaga:wszystkie zdjęcia w tym artykule należą do Nathana.

10 dni, 6 miast, 20 trzyminutowych filmów podróżniczych

Na początku marca 2012 wylatywałem 14 godzinny lot z Nowego Jorku do Tokio. Kiedy wylądowałem, wiedziałem, że moja żona i partner biznesowy, Megumi, spotka się ze mną, gdy tylko przejdę przez odprawę celną.

Przed nami szalona wycieczka po Japonii:zlecono nam nakręcenie 20 trzyminutowych filmów podróżniczych i mieliśmy 10 dni na kręcenie w 6 miastach, parku narodowym, ośrodku narciarskim, kilku starożytnych świątyniach, lotniskach, dworcach kolejowych, fabryki, restauracje i ryokany (tradycyjne japońskie zajazdy).

Musielibyśmy umieścić nasze kamery na nartach, łodziach, taksówkach, wagonach metra i słynnych Shinkansen — szybkich japońskich pociągach pociskowych.

Musieliśmy dyskretnie filmować w najświętszych miejscach Japonii i musieliśmy kręcić wszystko, od zbliżeń misek z makaronem ramen po panoramiczne widoki przypominających Alpy gór wokół Nagano.

Potrzebowaliśmy stabilnego, profesjonalnego materiału filmowego z miejsc takich jak Tokyo Disneyland, gdzie używanie statywów i monopodów jest zakazane. A wszystko to musieliśmy zrobić przy bardzo skromnym budżecie, bez specjalnych uprawnień do filmowania ani informacji o lokalizacji.

Przylot do Japonii

Nie spałem dobrze podczas lotu, ale jak tylko spotkałem Megumi w hali przylotów na lotnisku Narita, musieliśmy zacząć strzelać. Jeden z filmów dotyczył dojazdu do i z lotnisk w Tokio.

To byłby jedyny czas, kiedy musielibyśmy strzelać na lotnisku, poza naszym odlotem pod koniec podróży.

Megumi i ja rozpakowaliśmy nasz sprzęt fotograficzny:lustrzankę cyfrową Canon 7D z wizjerem Zacuto i platformą stabilizacyjną i zaczęliśmy fotografować znaki informacyjne, osoby przyjmujące bilety, wejścia i wyjścia.

Staliśmy na postoju i filmowaliśmy ludzi wsiadających i wysiadających z taksówek i wsiadających do autobusów. Gdy staliśmy na nabrzeżu czekając na nasz przejazd pociągiem do Tokio, kręciliśmy, gdy pociąg wjeżdżał na stację. A potem popychany, by wnieść nasz sprzęt na pokład i sfilmowany z wnętrza pociągu.

Planowanie jest niezbędne

Mieliśmy dobre pojęcie o obrazach, które musieliśmy zebrać, na podstawie wstępnych zarysów scenariusza, które napisaliśmy wcześniej. Megumi spędziła poprzednie 2 tygodnie organizując naszą podróż w celu uzyskania maksymalnej wydajności i oszczędności.

Nasz plan był prosty:kręciliśmy w ciągu dnia i w miarę możliwości spaliśmy, podróżując autobusami i pociągami, oszczędzając w ten sposób pieniądze na hotele.

Jet lag miał zostać zignorowany i w ciągu 2 godzin od wylądowania w Tokio mieliśmy w przybliżeniu dość b-roll na pierwszy film, przechowaliśmy nasz bagaż przez kilka godzin w szafce na monety na tokijskiej stacji.

Stamtąd znaleźliśmy Izakaya (japońską knajpkę z sushi i piwem), gdzie zjedliśmy obiad. Dało to również możliwość zrobienia kilku ujęć wnętrza i zbliżenia pysznego dania Yakitori do późniejszego wykorzystania w jednym z naszych filmów o jedzeniu w Tokio.

Następnie odebraliśmy bagaże i wsiedliśmy do nocnego autobusu do Kioto, a następnie do pociągu do pobliskiej Nary, gdzie spędziliśmy dzień filmując najstarsze świątynie w Japonii, a wieczorem wróciliśmy do Kioto.

Tam kontynuowaliśmy kręcenie w tradycyjnym Ryokan, gdzie spaliśmy w tradycyjnym pokoju tatami, obudziliśmy się o świcie, zjedliśmy obfite domowe śniadanie (zawsze upewniając się, że najpierw sfilmowaliśmy jedzenie przed jedzeniem!) i poszliśmy do Kiyomizu- Dera.

To było fajne, ponieważ widzieliśmy buddyjskich mnichów dokonujących poranne ablucje i zebraliśmy pierwszy materiał filmowy z wielu miejsc, które odwiedziliśmy tego dnia, gdy poruszaliśmy się po Kioto.

Zdecydowaliśmy się wynająć na cały dzień taksówkę i kierowcę, co było mądrym wyborem, ponieważ pozwoliło nam na szybkie poruszanie się po mieście i posiadanie mobilnej bazy dla naszego sprzętu i bagażu, zabierając ze sobą tylko to, czego potrzebowaliśmy na każdym przystanku .

Wycieczka z zatrzymaniem na gwizdek

Przez następne 10 dni harmonogram był wyczerpujący, ale porywający. Każdy moment łączący, w hotelach, środkach transportu, na dworcach był traktowany jako okazja do zrobienia zdjęcia.

Czasami może to być męczące, ale stwierdziliśmy, że kręcenie drobnych szczegółów związanych z podróżami nadało filmom poczucie ruchu.

Później, kiedy redagowaliśmy, często to właśnie te banalne ujęcia codziennego życia sprawiały, że „zastrzyki pieniędzy” wielkich magnesów turystycznych, takich jak Kinkaku-ji (Złoty Pawilon) w Kioto czy Daibutsu (Wielki Budda) w Kamakura, opłaciły się. wyłączony.

Rozszerzenie działalności związanej z kręceniem filmów podróżniczych

Moim producentom z About.com spodobało się to, co zrobiliśmy w Japonii, i zaoferowali nam znacznie większą 60-segmentową serię do kręcenia w całej Afryce.

Zastosowaliśmy ten sam sposób działania, kręcąc w Maroku, Egipcie, Kenii i RPA.

Filmy obejmowały artykuły z podróży po głównych miastach, takich jak Fez, Kair, Nairobi i Kapsztad, ogólne wskazówki dotyczące podróży do Afryki, a także tematy informacyjne na takie tematy, jak wyprawy na safari i dzikie zwierzęta.

Do tego typu filmów udało nam się zebrać materiał filmowy z różnych etapów podróży. Na przykład połączenie safari w Masai Maara i Parku Narodowym Nairobi w Kenii z materiałem filmowym z Parku Narodowego Krugera w RPA.

Film z safari był dla mnie punktem kulminacyjnym podróży. To właśnie tutaj bardziej niż na jakimkolwiek innym etapie podróży byłem wdzięczny za niesamowity skok technologiczny, który umożliwiła lustrzanka cyfrowa.

Tutaj mogliśmy kręcić z platformy kamery na mini-van z obiektywem 100-400mm. Co w przypadku zastosowania w 7D dawało efektywną ogniskową prawie 700 mm.

Na safari w Kenii wynajęliśmy kierowcę minivana, który miał szyberdach, przez który mogliśmy przepuszczać kamery. Gdy furgonetka jest zaparkowana i kamera jest ustabilizowana na monopodzie, mogliśmy robić niesamowite teleobiektywy lwów, gepardów i nosorożców, które znajdowały się w odległości ćwierć mili.

Kruger to niezwykły park, ponieważ umożliwia samodzielną jazdę po doskonałych utwardzonych drogach. Były czasy, kiedy mogliśmy używać naszego małego pojazdu jako wózka, jadąc wystarczająco wolno, aby zminimalizować drgania kamery.

Kluczowe wskazówki dotyczące tworzenia filmów podróżniczych

Odbyliśmy kilka lekcji, których nauczyliśmy się kręcąc filmy podróżnicze o obniżonym budżecie turystycznym.

Oto kilka najważniejszych:

Zminimalizuj powierzchnię swojego sprzętu

Jak tylko zaczniesz nabierać na wadze z uprzężami, dużymi statywami, matowymi pudełkami, mikrofonami itp., przyciągniesz niechcianą uwagę policji, ochrony i strażników.

Musieliśmy odwołać strzelaninę w piramidach w Gizie (i wrócić kilka tygodni później ze znacznie mniejszą ilością rzeczy), ponieważ urzędnicy chcieli zobaczyć nasze pozwolenia na strzelanie, co może być dość kosztowne i wymagać bocznej wycieczki do Ministerstwa Starożytności w Kair.

Korzystanie z lustrzanek cyfrowych jest naprawdę przydatne, jeśli trzymasz się szkieletowej konstrukcji (tj. używasz małego wizjera/okularu zamiast zewnętrznego monitora, zrezygnuj z wbudowanych mikrofonów na rzecz mikrofonów radiowych, bez matowych pudełek itp.)

Nikt nie musi wiedzieć, że kręcisz wideo, a lustrzanki cyfrowe mogą być traktowane jako używane do robienia zdjęć.

Filmowcy lubią nosić swój sprzęt na znak dumy zawodowej. Ale chcesz iść w przeciwnym kierunku i wyglądać jak turysta.

Małe jest piękne

Bazując na poprzednim punkcie:małe jest piękne.

Im większą masz mobilność i zwinność, tym mniejszy ciężar musisz ciągnąć i bardziej dyskretny możesz działać na swoją korzyść podczas podróży i strzelania.

Zawsze szukaj sprzętu, który może zapewnić profesjonalną specyfikację przy minimalnej powierzchni.

Uważaj na statywy

I nie po to, żeby mówić o tym, ale:używanie statywów jest często zabronione w znanych obiektach turystycznych i muzeach.

Zwykle są największymi prezentami, które robisz profesjonalnie. Jeśli to możliwe, używaj monopodu, a jeśli nawet to jest niedozwolone, znajdź inne kreatywne sposoby na ustabilizowanie aparatu.

Poszukaj półek, stopni, pojazdów, a nawet ramienia pomocnego przyjaciela jako alternatywnego mocowania kamery.

Tą techniką nakręciłem film w Luwrze w Paryżu i udało mi się uzyskać doskonałe ujęcia słynnych obrazów i rzeźb bez przyciągania uwagi wszechobecnych docentów.

Uporządkuj legalizację

Pamiętaj, że najbardziej znane miejsca, pomniki i muzea są własnością publiczną. Nie ma „praw autorskich” do własności publicznej, więc zgoda na lokalizację nie jest wymagana.

Jednak samorządy miejskie, muzea itp. chcą ograniczyć dostęp do profesjonalistów, ponieważ chcą być w stanie pozyskać dochody z tych narodowych skarbów za pomocą drogich pozwoleń na fotografowanie.

Nakłada to ciężar egzekwowania na urzędników i personel w zakładzie. Nagrany materiał jest Twój. Twoim celem jest dyskretne uzyskanie najlepszego możliwego materiału filmowego.

Miej oko na drobne szczegóły lub nietypowe kąty znanych stron

Później, sprzedając wideo w serwisach z materiałami filmowymi, takimi jak Getty czy Shutterstock, uzyskaj unikalne obrazy:na przykład gołąb lądujący na posągu Ramzesa Wielkiego w Abu Simbel.

Albo Wielki Budda w Kamakura w deszczowy dzień, kiedy wszyscy turyści wyciągają parasole. Będą one lepiej sprzedawać, ponieważ są wyjątkowe i wyróżniają się na zatłoczonym rynku.

Skorzystaj z nowych technologii, aby ponownie odwiedzić stare, oklepane witryny

Pojawienie się lustrzanek cyfrowych 4K stwarza teraz ogromne możliwości.

W ciągu najbliższych kilku lat minimalne wymagania dotyczące rozdzielczości witryn stockowych i wydawców wideo zmienią się z 1080p na 4K, a zatem stare filmy podróżnicze będą musiały zostać zastąpione.

Nagrania w zwolnionym tempie to kolejna duża okazja. Rosnąca dostępność niedrogiego sprzętu fotograficznego, który może nagrywać z dużą liczbą klatek na sekundę, umożliwia wszelkiego rodzaju możliwości, które były nie do pomyślenia bez dużych, drogich kamer wideo i filmowych.

Bądź zdyscyplinowany, jeśli chodzi o codzienne pobieranie i tworzenie kopii zapasowych nagrań

Zawsze ładuj.

Niezbędny jest laptop, kilka napędów kieszonkowych, mnóstwo baterii i kilka ładowarek.

Podróżowanie jest wystarczająco stresujące i często ostatnią rzeczą, jaką chcesz zrobić po wyczerpującym dniu podróży i fotografowania, jest spędzenie kolejnej godziny lub dwóch na robieniu kopii zapasowych i przygotowywaniu.

Jednak bez tego stracisz poranek i nie dostaniesz swoich strzałów.

Zawsze pracuj według dobrze przemyślanego planu

Pozwala to na:

1. oszczędzić pieniądze,
  2. oszczędź czas,
  3. Połącz cele filmowania z praktycznymi potrzebami.

Na przykład:musieliśmy dostać się z Marrakeszu do Tangeru, czyli 8 godzin jazdy pociągiem. Potrzebowaliśmy dużo materiału z systemu kolejowego do filmu o poruszaniu się po Maroku i musieliśmy spać.

Rezerwując nocną podróż pociągiem w wagonie sypialnym, byliśmy w stanie dotrzeć tam, gdzie potrzebowaliśmy, zaoszczędzić pieniądze na hotelu i uzyskać większość naszych nagrań kolejowych i dworcowych.

Są to rodzaje nakładania się, które zawsze chcesz spróbować znaleźć.

To powiedziawszy, bądź otwarty na zmianę planu

Wszędzie spotkasz wspaniałych, pomocnych ludzi i poznasz możliwości, o których nie pomyślałeś.

Dostęp do dobrej wiedzy lokalnej to przewaga, dzięki której uzyskasz materiał filmowy, którego nie ma nikt inny. Przygotuj się więc na odrzucenie planu, gdy pojawi się lepsza okazja.

Jeśli używasz narracji, napisz skrypt po kręceniu

Ponownie, chodzi o wykorzystanie tego, co faktycznie masz, co jest niezmiennie ciekawsze niż to, co myślałeś, że dostaniesz dzięki wstępnie napisanemu skryptowi.

Więc masz to. Robienie świetnych filmów podróżniczych nie jest łatwe, ale wyniki, a co ważniejsze doświadczenie, są niesamowicie satysfakcjonujące.

Więc nakręciłeś film lub wideo podczas podróży? Zapraszam do linkowania go w komentarzach poniżej. Pytania lub przemyślenia dotyczące artykułu? Jak zawsze, zapytaj w komentarzach poniżej.

Natchniony? Czy planujesz nakręcić film podczas podróży?

1. 3 kluczowe wskazówki dotyczące tworzenia filmów o podróżach na wyższym poziomie

2. 4 podstawowe wskazówki dla filmowców w podróży

3. 5 wskazówek, jak tworzyć lepsze filmy instruktażowe

4. 8 wskazówek dotyczących tworzenia witryny promocyjnej dla Twojego filmu lub wideo

5. Sci-Fi 101:Wskazówki dotyczące tworzenia niesamowitych filmów o podróżach w czasie

Produkcja wideo
  1. Montaż horrorów:7 wskazówek dotyczących tempa następnego projektu

2. Szybkie porady:5 zasad tworzenia krótkometrażowego filmu dokumentalnego

3. Wskazówki dotyczące tworzenia wysokiej jakości samouczków wideo o niskim budżecie

4. Wskazówki dotyczące edycji zdjęć w fotografii podróżniczej

5. 10 wskazówek dotyczących obróbki końcowej dla lepszych obrazów z podróży

6. Wskazówki dotyczące edycji, aby przeprowadzać bardziej angażujące wywiady

7. 5 międzynarodowych wskazówek dotyczących podróży dla filmowców i kamerzystów